petek, 29. marec 2013

Razstavni - Delovni Labiji

Malo mi gre na živce, da so labiji rangirani med delovne in razstavne. Zakaj recimo fleti niso? OK, je pač šla vzreja v to smer, da ni šlo drugače. Ampak še vseeno opažam, da so nekateri ljubitelji labradorcev striktno proti delovnim, spet drugi proti razstavnim labradorcem. Zanimivo je, da sta v soboto 23.3.2013 isto časno potekala dva seminarja za prinašalce, in sicer Working test -  Zlata raca ter Seminar o Working testu za retriverje. Na prvi so sodelovali delovni labiji poleg ostalih prinašalcev, na drugi razstavni. Najbrž ni bilo zgolj naključje, da sta bila omenjena testa na isti dan ali pač?

Jaz sem bolj odprte narave. A ni vseeno bolje imeti delovnega labija, če namravaš z njim nekaj urnk delat, kot pa da si umisliš mešanca ali drugo pasmo, sploh če ti labiji najbolj ustrezajo. Meni osebno so strašno všeč borderji - red merli s tanom, a mislim, da border ni pes zame, niti jaz za njega. Karakterno in tako na sploh v življenju imajo malo preveč vprašajev, hihi. Jaz sem pač zaljubljena v labradorce, ker mi karakterno tako zelo ustrezajo in zato bom najbrž prej imela kdaj delovnega labija, kot pa katerokoli drugo psamo.

Hmmm, ko bom kupovala naslednjega psa, bom v dilemi ali kupiti normalnega labradorca (kao razstavnega) ali delovno linijo oz Field Trial. Dilema bo res velika. Namreč vizualno so mi razstavni bistveno lepši, pač takšni, kakršne so vzrejali desetletja, pa nimam v mislih tistih tipičnih razstavnih, ki so že sodčkasti in na prekratkih nogah. Po drugi strani so mi pa pri delu neznansko všeč delovni labiji. Pri delovnih me vizualno najbolj moti njihov tanek rep in da nekateri malo spominjajo na ptičarje. V standardu za labradorce pa je zelo poudarjen labradorski "vidrin rep". Lep opis linij labradorcev najdete TUKAJ.


V spodnjem videu je primerjava med delovnim (črn) in razstavnim (rumen) labradorcema, oba počneta tisto, za kar sta bila vzrejena. Meni delata oba super, pač konstrukciji telesa primerno. Je pa delo črnega, delovnega labija lepše na pogled, saj je pes bolj eksploziven in energičen. 


V Sloveniji je zdaj kar nekaj delovnih linij labradorcev, med njimi je večina tudi v reševalski vodah. Če so karakterno pravi labiji, vizuelno pač suhe gliste vzameš to v zakup. Če lahko dobim labradorca, ki bo karakterno labi, deloven kot border/malina, mogoče bo vizualno malo spominjal na ptičarja, zakaj pa ne. Ampak a ne bi potem imela raje ptičarja? Hmmm, kaj pa vem, karakterno niso labiji, ane?!! Bomo videli, kam me bo pot zanesla, ampak do takrat je še daleč. Lunika bo zaenkrat sama kraljevala v mojem malem norem svetu. Je pa vsekakor zanimiva izbira in vsak ima pravico do svojega mnenjaJ.

Še en video delovnega labradorca (iz psarne Blackthorn). Ta poslušnost te pa res prevzame. Ampak ni vse v psu, je veliko tudi v vodnici.




5 komentarjev:

  1. No, jaz sem tudi prepričana, da bo moja naslednja psica Labradorka delovne linije :) Sicer nimam nič proti razstavnim, a na žalost me izgledi teh, ki jih videvam v živo ne fascinirajo in zdijo se mi vedno manj uporabni za delo. No, ko že pišem o izgledu....delovne linije so po izgledu meni "nikakve"...amapak ja, vzameš v zakup. Me je pa presenetila neka raziskava (ki je ne najdem več na spletu), kjer so dokazovali višje sposobnosti pri Field trialih. P.s. Kar se Borderjev tiče sva pa "sestri"...no, mogoče mi kakšen kdaj vseeno "pride na pot"...ampak dvomim :)

    OdgovoriIzbriši
  2. No, sej se da dobiti tudi dobre razstavne labradorce, tudi pri nas. Lep primer je Pika (Free Minds Joy), ampak žal se najbrž ne bo nikoli dokazovala ;).

    Ne vem o kakih sposobnostih je govorila raziskava... zaradi konstrukcije telesa so delovni definitivno boljši za delo na kopnem, medtem ko zaradi manjšega prsnega koša, (pre)tankega repa, dolgih nog,... naj ne bi bili tako dobri za delo v vodi.

    Vsak po svoje boga moli ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Za delo na kopnem je bilo govora ja. Za vodo verjetno res ne, glede na konstrukcijo.

    Mja, se da, samo se mi zdi, da takrat bolj išćeč "iglo v senu".

    Eh, sej je težko "bit pameten", vse ma svoje pluse in minuse.

    OdgovoriIzbriši
  4. ... ampak če se ne greš lova ali pa reševanja iz vode v bistvu psa ne rabiš za delo v vodi. Jaz bi imela raje delovnega, ampak ne pa čist takega "ptičarskega" ;).

    OdgovoriIzbriši
  5. Ampak labradorci so bili prvotno vzrejeni za delo iz vode. Imajo temu primerno konstrukcijo telesa (prsni koš, rep,...). Zdaj gre pa vzreja v neko drugo smer... No, sej men je načeloma ok, ker je pač izbira in si vsak izbere sebi primernega psa. Sam gre pa vzreja (tudi drugih pasem) v neke čudne ekstreme in se pozablja za kaj so bili psi prvotno vzrejeni.

    OdgovoriIzbriši