ponedeljek, 22. avgust 2011

Prvič na iskalni akciji

V soboto, 20.8.2011 sem okoli 23 ure prejela Tomijev klic, da gremo naslednji dan na iskalno akcijo na Uršljo goro, kjer so pogrešali 17. letnega fanta iz Podgorja pri Slovenj Gradcu. Akcije smo se udeležili Tamara s Tio, Blaž z Rudijem, Tomi s Sherpo, kasneje se nam je pridružil še Boris. Zbrali smo se ob 5 uri na parkirišču v Arji vasi, nato šli do policijske postaje v Slovenj Gradcu, kjer nas je policist vodil do začetka našega iskanega območja - do "rampe" pod vrhom Uršlje.

Iskalna akcija je bila zelo obsežna, saj je fanta iskalo okrog 100 ljudi in približno 10 psov. V akcijo so bili vključeni gorska reševalna (s psi in brez), prostovoljni gasilci, lovci, prijatelji in znanci družine, ter mi. Fanta so pogrešali od sobote popoldne, ko se je vračal iz vrha Uršlje gore in izginil nekje na poti do Lovske koče Podgorje. V soboto so tako pregledali že vsa območja ob poteh, zato smo mi nadaljevali s pregledom širšega terena.

travnik v bližini kmetije Verneršek

Dodeljeni smo bili veliki skupini prostovoljnih gasilcev Podgorje in lovski družini Podgorje. Bilo nas je okoli 40; na deset ljudi, je bil postavljen en vodnik s psom. Najprej smo cca 2 uri v strelcih preiskovali širok pas, v smeri proti Vernerici. Nato smo se na tej kmetiji po kratki pavzi, razdelili v dve skupini in nadaljevali z iskanjem. Naša skupina je z gasilskimi vozili šla ponovno proti vrhu, v bližino "rampe", iskali pa smo še nekoliko bolj vzhodno. Z Blažem sva bila v manjši skupini med lovci in tako je bilo veliko lažje hoditi v strelcih in držati linijo, sploh na tako razgibanem terenu, kot ga ima Uršlja gora. Lovci pa so poznali vsak kotiček gozda, kar je na taki iskalki velika prednost. Pregledali smo področje Plešivske kope in ponovno zaključili pri Vernerici. Po malo daljši pavzi z malico smo preiskali še okolico severno od vasi Plešivec. Druga skupina, kjer sta bila Tomi in Tamara je iskala v okolici Lovske koče.
Luna je lepo delala, zanimala se je za okolico, lovila takšne in drugačne vonjave, tekla je sem in tja. Našla je srno (za katero se ni pognala, potem ko je zdivjala iz grma) in divjega petelina. Pregledali smo res vsak grm, ki nam je bil na poti, pogledali za vsako skalo,... Kjer nismo morali iti zaradi gostega šavja, smo tja poslali psa, res smo bili temeljiti.

približno območje našega iskanja
(vir: ATLAS OKOLJA, merilo 1:23427)

Na terenu smo bili okrog 7 ur, zaključili smo malo po 15 uri. Iskanega fanta nismo našli. Slabo uro po tem, ko smo mi zaključili z iskanjem, sem po radiju slišala novico, da so fanta na veliko žalost našli mrtvega. Po poročanju 24ur.com je fant zdrsnil v prepad v grapi Kaštel (mislim da je to južneje od Vernerice).